Emotivní divadlo
S ojedinělým divadelním projektem Divadla Husy na provázku z Brna, Divadla Archa Praha a sdružení Serpens Archa 2000 - divadlo v pohybu se mohli od středy 7. do neděle 11. června potkat Pražané v ulicích mezi Palmovkou, holešovickým pivovarem a divadlem Archa.
Autoři připravili pro diváky zajímavé divadlo plné emocí. V centru pozornosti celého divadelního projektu je scénický objekt archy, který podle koncepce Václava Špale zhotovil Petr Růžička. Archa nabízí azyl pro všechny, kteří cítí obavy z čehokoli.
Celý organizační tým připravil pro všechny nevšední zážitek. Celé antré započali poutníci, kteří se jakoby náhodou objevili mezi čekajícími diváky. Tato skupina herců zajišťovala plynulou organizaci při přesunech diváků.
Ke konci písně o Noemově Arše přišel Abrahám. Poklidný uliční zpěv a harmonikáře narušili rockoví hudebníci. Synagoga byla zpřístupněna divákům, kteří pohlíželi na "patinu" interiéru, jež doplňovaly televizní obrazovky s mediálními výkřiky.
Po záchraně Lota a stavbě Babylónu a věže se diváci prostřednictvím tramvají přesunuli do holešovického pivovaru. Další část představení přiblížila Noemovu domácnost, chaotické počátky stavby lodi. Nezapomenutelný prožitek nastal v momentě, kdy anděl sváděl boj s ďáblem. Zachránit se podařilo nejen zvířata, ale snad i tento svět.
V divadle Archa pokračovalo představení tanečním ztvárněním části nazvané Ráj v choreografii Jana Kodeta. Následovala činoherní část Kain a Ábel. Jediné slabé místo celehé projektu je pasáž Kaina a Ábela, která lacině končí výčtem válečných konfliktů a jejich obětí. Daleko působivější, a v souladu s celým ekologuickým podtextem projektu, by mohl být například výčet ekologických katastrof. Návrat do pivovaru, kde celý projekt vyvrcholil hudebněpěveckou performací na téma Stvoření světa.
Všichni zúčastnění se kladně zapsali do dějen moderního divadla, neboť se podařilo vytvořit rozsáhlý projekt, který se udržel pohromadě i přes nároky na zorganizování celé akce. Přesuny diváků v tramvajích vůbec nenarušili celkové vnímání hry. Divák měl možnost se aktivně zapojit a ve své podstatě se stal organickou součástí projektu. Herecká akce v těsném kontaktu s divákem měla vyšší účinek, daleko více se podílela ne evokaci prožitků. Těšíme se na modifikaci tohoto projektu v Brně a na další zajímavé projekty.
TIP!
Časopis 27 - rubriky
Články v rubrice - Recenze
S čerty nejsou žerty: spravedlnost pro všechny
Východočeské divadlo Pardubice pravidelně hostuje v areálu hradu Kuňka na Kunětické hoře. Hrad samotný se tak ...celý článek
FORMAN - příběh legendárního režiséra na divadelní scéně
Museum Kampa se tradičně proměnilo v letní scénu, kde se od roku 2019 konají divadelní představení věnované os ...celý článek
Král Lear - Shakespearova tragédie v mystických prostorách
Soubor spolku Kašpar - Divadlo v Celetné začal od počátku roku 2024 připravovat šestého Shakespeara. Tentokrát ...celý článek
Časopis 27 - sekce
HUDBA
Magie Hexe Priessnitz po 30 letech opět ožívá
Devadesátá léta 20. století v tuzemsku doba čerstvě nabyté svobody, doba (nejen v muzice) divoká, uvolněná a v celý článek
OPERA/ TANEC
Janáčkovy Výlety páně Broučkovy v nové nahrávce
Vydavatelství Supraphon a Národní divadlo v Praze ve spolupráci s Nadací Leoše Janáčka vydávají dvojalbum s no celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Životy slavných - Jean Harlowová
Harlowová
Představovala bohyni lásky pro celý svět, ale nikdo ji nedokázal vnímat jako obyčejnou ženu. Caro celý článek