Leonardo Germani: Chci tančit a nikdy nepřestat
autor: archiv divadla
zvětšit obrázekV květnu letošního roku posílil řady sólistů Pražského komorního baletu mladý dvaadvacetiletý italský tanečník Leonardo Germani. Seznamte se s ním v následujícím rozhovoru.
Narodil jsem se a vyrostl v Itálii, má rodina pochází z Ancony. Je to jeden z největších přístavů v Jaderském moři, který leží necelých sto kilometrů od Rimini a asi dvě stě kilometrů od Říma. Dětství v mém rodném městě bylo nádherné. A jak jsem začal s tancem? Odmalička jsem byl živé dítě, rád jsem se hýbal, a když mi bylo asi devět let, o mé budoucnosti rozhodl jeden školní muzikálový projekt. Zpívalo se v něm a tančilo, a i když mi zpěv tak nešel, do tance jsem se bezhlavě zamiloval a ta láska už mě neopustila. V naší rodině se to zatím nikomu přede mnou nestalo (směje se). Později jsem tanec studoval na prestižní škole, baletní akademii Opus Baletto ve Florencii. Hned po roce jsem začal tančit i s baletním souborem této akademie. A tam jsem měl možnost pracovat s různými zajímavými choreografy…
Věnoval jsem se kombinaci všech žánrů. Měli jsme každodenně několik lekcí tance, trénoval jsem balet, modernu i contemporary. Miluji současný tanec, ale musí být technický, s dokonalými linkami, nemyslím každopádně ani neoklasiku ani taneční divadlo.
Byl to třeba Philippe Talard, choreograf, bývalý sólista světových souborů, například baletu Maurice Béjarta, a umělecký ředitel mnoha projektů, který je fantastický. Úžasná je i Arianna Benedetti, a její specifický minimalistický styl, který v sobě mísí současný tanec a pop. Ta mi také dala hodně. Za poslední roky jsem dost cestoval, což mě hodně profesně obohatilo, byl jsem v Maroku, Lucembursku, Francii, Španělsku, a v létě na vídeňském festivalu ImPulsTanz, kam jsem díky vítězství ve florentské taneční soutěži Expression získal stipendium na dvoutýdenní workshopy. Největší evropský taneční festival každoročně učiní z Vídně taneční hot-spot, na mnoha vídeňských pódiích máte možnost vidět to nejlepší z mezinárodní taneční scény, inovativní projekty mladých tanečníků i pozoruhodné premiéry.
Zmíněného Philippa Talarda, s nímž jsem pracoval ve Florencii, pojí přátelství s Igorem Vejsadou, současným baletním mistrem pověřeným vedením Pražského komorního baletu. Philippe mi zavolal a pověděl, že Pražský komorní balet vyhlašuje konkurz na doplnění sólistů. Přijel jsem tedy zkusit štěstí, ačkoliv jsem v Praze do té doby nikdy nebyl. A v konkurzu uspěl. Po měsíci stráveném tady musím říct, že je to nádherné město. Smlouva s Pražským komorním baletem je na rok, co bude dál, to uvidíme. Zatím je práce se souborem naprosto skvělá a po Itálii se mi nestýská.
Zbožňuji kanadskou choreografku Crystal Pite a také se mi moc líbí práce španělského choreografa Ivána Péreze.
Chci tančit a nikdy nepřestat. Přál bych si být schopný na sobě ještě po mnoho a mnoho let kontinuálně pracovat.
Leonardo Germani (nar. 1994)
Leonardo Germani absolvoval v roce 2014 na jedné z nejprestižnějších baletních akademií v Itálii – Akademii Opus ve Florencii. Po dokončení studia tančil v Opus Ballet Company, kde měl možnost pracovat s mnoha významnými choreografy, jakými jsou například Philippe Talard, Arianna Benedetti, Loris Petrillo a Vasco Wellenkamp. Leonardo se zúčastnil také mnoha workshopů s choreografy (Dominique Lesdema Soňa Rodriguez, Laura Aris, Francesco Nappa, Arianna Benedetti, Giacomo Quarta, Angela Placanica, Aurelie Mounier).
Řádným členem Pražského komorního baletu se stal v květnu 2016.
www.prazskykomornibalet.cz
TIP!
Časopis 40 - rubriky
CD boxy (1), Festivaly (1), Koncerty (5), Z éteru (4), Ze zlaté kapličky (2), Zprávy (3), Zveme ... (4)
Časopis 40 - sekce
DIVADLO
Naivní divadlo uvede inscenaci věnovánou závodu Jizerská 50
V Naivním divadle Liberec v těchto dnech vrcholí zkoušení nové inscenace, jejíž premiéra se uskuteční v pátek celý článek
HUDBA
Vladimír Mišík nové řadové album
Vladimír Mišík se v říjnu letošního roku vrací s novým albem Vteřiny, měsíce a roky. Album je třetí Mišíkovou celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Literární tipy 41. týden
Muži v offsidu
Těžký život fotbalových fanoušků ve stále svěží komedii podle románu Karla Poláčka (1931). H celý článek