Ohlédnutí za přehlídkou zlínského divadla Naráz 2006
autor: archiv divadla
V Městském divadle Zlín ve čtvrtek 23. listopadu 2006 skončila přehlídka Naráz. Herci se s diváky rozloučili oblíbenou lihuprostou hudební komedií Limonádový Joe, která v převaze serióznějších kusů zapůsobila na unavené účastníky jako brániční lechtadlo a energická osvěžovna. Je zřejmé, že se divadlo snaží posilovat komunikaci jeviště s hledištěm, a rozšiřovat diváckou základnu, povědomí o dění a osobnostech, stojí o uměleckou konfrontaci i laické názory publika. Divácké ceny Aplaus, zkoušky otevřené pro veřejnost, a hlavně pořádané festivaly jsou toho důkazem. Škoda, že Naráz nenavštěvuje více kritiků a studentů divadelních oborů, jako třeba ostravskou přehlídku Ost-Ra-Var , tak i zde by bylo zajímavé uspořádat širší rozpravy o divadelním zážitku. Konferenciér-klavírista z Limonádového Joa Radovan Král během představení poznamenal: „Fakt, že naše divadlo je nejvzdálenějším stánkem múz od hlavního města nám nevadí, naopak nás motivuje k vyšším výkonům.“
Širokospektrální dramaturgie do přehlídky zahrnula osm ukázek z celého repertoáru, od pohádky pro nejmenší (Nataša Tanská, Zoja Mikotová - Puf a Muf), přes muzikály (Dale Wasserman, Joe Darion, Mitch Leigh - Muž z kraje La Mancha), horor ( Edgar Allan Poe - Jáma a kyvadlo), autorskou tvorbu (Dodo Gombár - Třetí věk), až po českou a světovou „školní“ klasiku (Karel Čapek - R.U.R., William Shakespeare - Zkrocení zlé ženy). Předvečer přehlídky patřil melodramu Smrt Hippodamie, která svými náklady mohla málem způsobit smrt rozpočtu divadla... Diváci tento výjimečný počin ocenili v anketě Aplaus, kde zvítězila ve všech kategoriích.
Velmi mne zaujala inscenace Třetí věk v režii Dodo Gombára a alternativní zpracování černého kabaretu Jáma a kyvadlo v režii Tomáše Volknera, obě hrané v prostoru Studio Z. Tam plánuje nový umělecký šéf Dodo Gombár v budoucnu umístit alternativní experimenty a odvážné provokace. Naopak program Divadélka v klubu (Poletíme, slavná soudní stolice, poletíme...aneb Neklidná noc- v režii Karla Semeráda a Matylda a Emílie aneb Co dělat-v režii Konráda Popela) očekávání nesplnil, i přes některé celkem zdařilé výkony v herectví i ve zpěvu a lokální humor.
Dodo Gombár si v rozhovoru pro divadelní občasník Suflér podtituly příštích tří sezón představuje jako: „ Čas velkých událostí, Čas neomezených možností a Čas splněných snů.“ Celému divadlu přeji, aby dokázalo naplnit své tvůrčí sny i smysly a požadavky diváků.TIP!
Časopis 40 - rubriky
Články v rubrice - Festivaly
Festival 4 + 4 dny v pohybu odkrývá svá Místa činu
Mezinárodní festival současného umění 4+4 dny v pohybu, který se uskuteční v Praze ve dnech 4. až 13. října 20 ...celý článek
Sympozium PQ Technologie v divadle
Pražské Quadriennale scénografie a divadelního prostoru v termínu 16.–18. října 2024 pořádá odborné symp ...celý článek
Časopis 40 - sekce
HUDBA
Saxofonistka Nubya Garcia vydává album Odyssey
Nekompromisní londýnská saxofonistka Nubya Garcia vydává na značce Concord Jazz nové album nazvané Odyssey. Na celý článek
OPERA/ TANEC
Cyklus Stará hudba FOK zahájí Collegium 1704
V kostele sv. Šimona a Judy začne v úterý 1. 10. 2024 proslulý cyklus koncertů Stará hudba. Zahájí ho již vypr celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Velikáni filmu... Oliver Stone
Četa
První obětí války je nevinnost. Peklo vietnamské války v americkém filmu, oceněném čtyřmi Oscary (1986 celý článek